سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: هفتمین همایش حمل و نقل ریلی

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

صابر مسلمیان – اداره کل واگنهای باری (گروه مطالعات)

چکیده:

منظورافزایش سرعت سیر واگنهای لبه کوتاه ۲۴۱۰۰۰ ( دو محوره ) و همچنین توانایی حمل کانتینرهای′ ۲۰ و ′ ۴۰ توسط این واگنها تغییراتی در سر محور این واگنها ایجاد شد تا جعبه یاتاقان نوع بابیتی به جعبه یاتاقان نوع رولبرینگی تبدیل گردد همچنین با توجه به اینکه سوپاپ توزیع هوای سیستم ترمز این واگنها از نوع هیلد براند کنور بوده که در حال حاضردیگر تولیدشود و قطعات آنها نیز در راه آهن موجود نمی باشند با ایجا تغییراتی در سیستم ترمز از سوپاپ توزیع هوای مدل KE1C استفاده گردید که در حال حاضر از لحاظ تعداد بالاترین آمار را در راه آهن داشته و قطعات آن نیز در دسترس می باشد درضمن با توجه به وضعیت این واگنها شاسی ، بدنه ، مجموعه قلاب زنجیری و تامپون این واگنها نیز بازسازی کامل گردیدند و با حذف لبه های واگن و نصب قفلهای مخصوص کانتینر در کف واگن توانایی حمل دو عدد کانتینر ′ ۲۰ یا یک عدد کانتینر′ ۴۰در واگنهای مذکور ایجاد گردید .