سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس سالانه دانشجویی مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۲

نویسنده(ها):

محسن عیلرضائی – دانشجوی دکتری مکانیک،دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
علی سینایی شجاعی – دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک ، دانشگاه بین المللی امام خمینی ره
هومن فرخ زاده – دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک ، دانشگاه بین المللی امام خمینی

چکیده:

با گسترش کاربرد سیستم های الکترونیکی در خودرو فن آوری هدایت از طریق سیم(SBW) به کار گرفته شده است. درسیستم های فرمان رایج با توجه به محدودیت های مکانیکی امکان ایجاد زوایای فرمان مستقل برای چرخ ها مسیر نیست. از جمله مزایای مهم این فن آوری، امکان تنظیم مستقل زوایای فرمان چرخ ها با توجه به شرایط دینامیکی خودرو می باشد که باعث افزایش چشمگیر ویژگی های فرمان پذیری خودرو می گردد. در مقاله حاضر سیستم کنترلی جهت تعیین زوایای چرخ ها ارائه شده است. که در آن کنترلر بر اساس پیش خوراند زاویه چرخ ها ارائه شده است. که در آن کنترلر بر اساس پیش خوراند زاویه فرمان و پس خوراند سرعت طولی خودرو، میزان زوایای فرمان چرخ ها را تعیین می کند. نتایج حاصل از شبیه سازی ها نشان دهنده رفتار واقعی خودرو و بهبود پایداری آن می باشد.