سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: همایش بین المللی شهرهای جدید

تعداد صفحات: ۱

نویسنده(ها):

محمدرضا هلفروش –

چکیده:

[توضیح: مقالات این کنفرانس فقط به صورت چکیده در مجموعه سیویلیکا نمایش شده است] فرهنگ سرگرم سازی در قرن ۲۱ فراتر از یک "رویداد شهری" می باشد . این فرهنگ مضامینی همچون مناظر، تفریح، مصرف گرایی و سرگرمی را نادیده می گیرد. بازارها، پارکهای موضوعی و مراکز تفریحی از نمادهای توسعه شهرهای بزرگ گشته اند. گرایش به رویدادها با ایجاد برنامه جهانی توسعه شهری می انجامد. اگر کسی نیت تجسم بخشیدن به صنعت سرگرم سازی را داشته باشد با رویکرهای متفاوتی روبرو خواهد شد . ما آن را " سرگرمی شهری" می نامیم. هر آنچه امروز پدید می آید خود را به واسطه تجربه کم و بیش بزرگ ارزش وجهه قانونی به خود می بخشد." سرگرمی های شهری" در همه جا به چشم خورده و بتدریج به صورت سرزمینی بزرگ توسعه می یابد. امروزه ترسیم یک مکان جالب و با نشاط برای گردشگران تنها اولویت برای وجهه بخشیدن به شهر نیست. کل شهر در محدوده مفهوم اصلی " سرگرمی شهری و توسعه شهری " بشدت متکی بر " تصویر فضای شهری " می باشد. " سرگرمی شهری در آینده " موجب گرد آمدن مقولات سرگرمی، سلامت، تفریح و رویداد در یک مجموعه می گردد. چگونه این نوع توسعه می تواند در سراسر دنیا بعنوان نمونه ای برای احیای شهرهای آینده مورد تحسین قرار گیرد؟