سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

سیدحسن حاتمی نسب – کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاه یزد
رضا طالعی فر – کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان یزد

چکیده:

اینترنت به عنوان یکی از دستاوردهای تکنولوژی، از اهمیت خاصی برخوردار بوده و تقریبا درتمامی فعالیت های روزمره بشری مورد استفاده قرار گرفته است مبادلات تجاری الکترونیک، نمونه بارزی از تحولات دنیای الکترونیک می باشد که به دنبال کاهش هزینه ها و ایجاد مزیت رقابتی در زمینه تجارت الکترونیک می باشد بازارگاه الکترونیک و بخصوص بازارگاه الکترونی کنسرسیون در قرن حاضر به دفعات توسط خریداران و فروشندگان بزرگ صنعت طرح ریزی شده است و موفقیت ها و مزایای بسیاری را نیز در پی داشته است دراین مقاله سعی شده است تا به اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایجاد بازارگاه های الکترونیک و توسعه صنعت تجارت با رویکرد جهانی شدن تجارت پرداخته و به معرفی راهکارها و بسترهای ممکن برای پیاده سازی در کشورمان اشاره گردد.