سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

جلال رضایی نور – دانشجوی دکتری مهندسی صنایع دانشکده صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران ته
سیدحامد موسوی راد – کارشناس ارشد مهندسی صنایع دانشگاه صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران تهر
حمید خواجویی – کارشناس مهندسی صنایع، دانشکده فنی دانشگاه شهید باهنر کرمان

چکیده:

برای ایجاد یک رابطه خوب با مشتریان این ضروری می باشد که به هر مشتری به روش مورد علاقه اش خدمات دهیم بنابراین به مدیریت دانش بشری نیاز می باشد سیستم مدیریت دانش سیستم مهمی است که باید در هر سازمان گسترش یابد ضرورت بدست آوردن دانش مشتری تنها به شناخت اینکه چه کسانی هستند نیست بلکه چگونگی رفتار و الگوهایی که آنها پیروی می کنند را شامل می شود تسخیر دانش مشتری باید به عنوان یک رویکرد پویا و پیوسته انجام گردد تا اطلاعاتی در مورد مشتریان موجود مشتریان رانده شده و مشتریان جدید جمع آوری گردد. دراین تحقیق ابتدا با بیان مفاهیم اولیه مدیریت دانش و قابلیتهای زیرساختاری دانش به ضرورت وجود آن در بحث مدیریت ارتباط با مشتری پرداخته شدها ست و در نهایت با ایجاد یک مدل مفهومی ارتباط قابلیتهای زیرساختاری دانش با فرایندهای مدیریت مشتری در ۳۲ شرکت ایرانی مورد بررسی قرار گرفته است.