سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

سیده فاطمه گلریزگشتی – دانشجوی دکتری تخصصی مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقی

چکیده:

انتخاب موثر و ارزیابی عملکرد تامین کنندگان سبب ارتقاء کیفیت، کاهش هزینه، افرایش رضایتمندی مشتری و افزایش سهم بازار محصول میگردد. این مقاله به طراحی سیستم ارزیابی و انتخاب تامین کنندگان در یکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده لوازم خانگی کوچک در ایران می پردازد. ارزیابی و انتخاب تامین کنندگان در شرکت پارس خزر بصورت سنتی و بر پایه قیمت تمام شده صورت می گیرد. برای طراحی مدل، شاخص ها در جلسات حضوری با مدیران و کارشناسان تعیین و الویت انها می گردد. دو مدل ارزیابی و انتخاب تامین کنندگان و ارزیابی عملکرد دوره ای و رتبه بندی آنها بر اساس روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و با استفاده از نرم افزار Expert Choice طراحی شده و بصورت عملی برای تامین اقلام پلوپز از بین چند آلترناتیو، تامین کننده اصلاح انتخاب و در مدل دوم، تامین کنندگان پلوپز برای شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود ارزیابی جهت توسعه ارتباط و تصمیمات مدیریتی رتبه بندی میشوند.