سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: دومین کنفرانس مهندسی معدن ایران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

عبدالله صدری – عضو هیئت علمی دانشکده معدن، متالورژی و نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مجید عطایی پور – عضو هیئت علمی دانشکده معدن، متالورژی و نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر
روح الله سیمرغی گرگری – دانشجوی کارشناسی ارشد استخراج معدن دانشگاه صنعتی امیرکبیر

چکیده:

تحلیل روش های بهینه سازی حمل و نقل کامیون ها را می توان به دو روش کلی تخصیص ثابت و انعطاف پذیر تقسیم کرد. مدل های تخصیص زمان- واقعی به قصد بهبود عملکرد سیستم کامیون- شاول مورد استفاده واقع می شوند. در این مقاله مدل ترکیبی از روش های تخصیص ثابت و انعطاف پذیر ارائه می شود. با استفاده از مدل ترکیبی، در شروع عملیات به روش ثابت، تخصیص کامیون ها انجام یافته و پس از اتمام سیکل عملیاتی کامیون به صورت انعطاف پذیر، گسیل کامیون ها شروع می شود. در خلال هر دوره برنامه ریزی با به کارگیری روش تخصیص ثابت، اطلاعات لازم برای تحلیل نتایج به نرم افزار منتقل شده و مناسب ترین ترکیب باربر با بار کننده ملاک تخصیص دوره بعد قرار می گیرد. مدل پیشنهادی در معدن سنگ آهن بافق(چغارت) واقع در ناحیه مرکزی ایران مورد تحلیل واقع شده است. و نتایج آن با نرم افزار ARENA و تخصیص ثابت مقایسه گردیده است