مقاله جامعه شناسي انتخابات و رفتار انتخاباتي در جمهوري اسلامي ايران که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۸۷ در مطالعات سياسي از صفحه ۶۷ تا ۱۰۲ منتشر شده است.
نام: جامعه شناسي انتخابات و رفتار انتخاباتي در جمهوري اسلامي ايران
این مقاله دارای ۳۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله رقابت انتخاباتي
مقاله فرهنگ سياسي
مقاله شبكه هاي اجتماعي
مقاله گفتمان هاي اقناعي
مقاله انتخاب عاقلانه

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: دارابي علي

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
نوشتار حاضر ضمن نقد، ارزيابي و تحليل مفهومي نظريات معطوف به انتخابات و رفتار انتخاباتي در پاسخ به اين سوال كه در جمهوري اسلامي رفتار انتخاباتي شهروندان با كداميك از سه دسته الگوي نظري جامعه شناسي، اقتصاد سياسي و روانشناسي سياسي قابل تبيين است بر اين فرضيه تاكيد دارد كه رفتار انتخاباتي پديده اي زمان پرورده، زمينه پرورده و مكان پرورده است. بدين خاطر نمي توان به فرا نظريه اي جهان شمول دست يافت كه چرايي و چگونگي و محتواي رأي دهي در همه كشورهاي جهان و حتي همه حوزه هاي انتخابيه درون يك واحد جغرافيايي را در سپهر آن مورد تحليل و ارزيابي قرار داد.