سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت سرمایه فکری

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

حمید ایوبی یزدی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی (گرایش بازاریابی) دانشگاه علامه طباطبائی
سید محمد حسن حسینی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی (گرایش بازاریابی) دانشگاه علامه طباطبائی

چکیده:

در دنیای امروز سرمایه واقعی اغلب سازمان ها و شرکت ها برند انهاست و شرکت ها ارزش خود را در ذهن مشتریان و خریداران خود جستجو می کنند. در واقع برند ارزش ویژه ای را برای محصول از طریق متمایز کردن آن از نسبت به رقبا ایجاد می کند. کابرد برندینگ به صنایع تولیدیف خدماتی و شرکت های بزرگ محدود نمی شود. بسیاری از کشورهای دنیا برای ارتقای موفقیت خود در سیستم جهانی از برندینگ ملی استفاده می کنند. کاربرد این مفهوم در گردشگری – از برندینگ هتل های زنمجیره ای گرفته تا برندینگ مقاصد گردشگری – نیز روبه رشد است. مطالعات زیادی در مورد برندینگ مقاصد انجام شده اما با وجود اینکه برندینگ می تواند برای مقصد مزیت رقابتی ایجاد کند در کشور ما تاکنون مفهوم برندینگ مورد توجه قرار نگرفته است. در این مقاله با مروری بر ادبیات برندینگ مدلی برای ایجاد برندینگ مقصد و چگونگی حفظ آن در ذهن مشتری پیشنهاد می شود.