سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

حسن پور – مدیر آموزش و نظام مشارکت، شرکت ایدم

چکیده:

با توجه به حضور بیش از سه دهه در عرصه صنعت بویژه در مکانهای مقدس آموزش، در طول مدت خدمت در جشن های بسیار با شکوهی چه بعنوان برگزار کننده و چه بهعنوان شرکت کننده حضور داشتیم اما آنچه که بیاد داریم یاد و خاطره شیرین حضور در یک جمع صمیمی آن هم فقط بخاطر تقدیر از برترینها بود. حدود سه سال پیش زمانی که جهت تبادل تجربیات در زمینه های کایزنی در شرکت معظم دایملر بنز در واحد DCPS (سیستم تولید دایملر بنز) مشغول کار بودم به مراسمی تحت عنوان Happy Hours دعوت شدم. این جشن با اینکه در یک سالن کوچک حدود صد نفری برگزار می شد اما اثر آن مثل یک بمب اتمی علیرغم جثه کوچک آن اثرات فوق العاده چشمگیری داشت. طوری که همه کارکنان دایملر بنز آرزو داشتند و تلاش می کردند روزی بعنوان پیشنهاد دهنده برتر به این مراسم با شکوه دعوت شوند.
در این مراسم مدیر عامل کارخانه شخصا حضور یافت و از نزدیک با کسانی که به نوعی با مشارکت در بهینه سازی روش تولید چه از نظر کمی یا کیفی و چه از نظر تسهیل در انجام امور محوله و بهینه کردن روش های کاری، حتی در مسادل ستادی نقشی ایفا کرده بودند ملاقات حضوری داشته باشد و به آنها بگوید: "دست شما درد نکند". در مجموع حدود ۵۰ درصد زمان جلسه صرف استماع پرزنت کردن تک تک نفرات برگزیده شد و ۵۰ درصد بقیه زمان مراسم صرف گفتمان دوسویه با مدیر عامل و تهیه عکس های یادگاری شد.
یکی از مهمترین اهداف اجرایی این مراسم ایجاد بستر مناسب برای گفتمان دوسویه کارکنان با مدیریت ارشد سازمان بود و با پرهیز از هر نوع حاشیه پردازی اعم از اجرای نمایش، ارکستر و … سعی شد به اهداف تعیین شده که همان هوشمندانه کارکردن بود برسند.