سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: پانزدهمین کنفرانس بین المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

لیلا اخوی زادگان – کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس
مصطفی حق جو – استادیار دانشگاه علم و صنعت

چکیده:

با افزایش خرید و فروش کالا و خدمات از طریق اینترنت موضوع ایجاد اعتماد در تجارت و شهر الکترونیک اهمیت بسیاری پیدا کرده است. تجارت از طریق اینترنت مخاطراتی به همراه دارد که مهم ترین آن عدم وجود اعتماد است. کمبود یا عدم اعتماد به مولفه های مختلف تجارت الکترونیک، به عنوان یکی از دلایل اصلی سقوط بعضی شرکتهای دات کام شناخته شده است. تحقیقات نشان داده است که اعتماد، کلید موفقیت در تجارت الکترونیک است. با این وجود،این پرسش که اعتماد چگونه به صورت برخط به دست آمده و نگهداری می شود، هنوز به درستی پاسخ داده نشده است. کمبود اعتماد مشتری به سرویسدهندگانِ تجارت الکترونیک، تکنولوژی تجارت الکترونیک و زیر ساختهای اجتماعی، مالی و قانونی در محیط تجارت الکترونیک، چالش عمده ای برای سرویس گیرندگان تجارت الکترونیک فراهم نموده است. در این مجال هدف آن است که این مولفه مهم در تجارت الکترونیک بررسی شده و ارتباط آن با شهر الکترونیک تشریح گردد.