سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

علی رضا قنادان – عضو گروه مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند، مدیر م
مریم اسدیان – دانشجوی رشته مهندسی فناوری اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
فرشته عسگری – دانشجوی رشته مهندسی فناوری اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
مستانه کریمی – دانشجوی رشته مهندسی فناوری اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

چکیده:

گسترش انتخاب ها که با وجودپدیده اینترنت به شکل روز افزونی رشد کرده است، پی آمدهای جدیدی را برای کاربرانی که برای خرید و فروش کالا یاخدمات از رسانه اینترنت استفاده می کنند، به همراه اورده است. با تولد تجارت الکترونیک و تغییر شاکله کلی بازار، پیدا کردن محصول مورد نیاز با قیمت مناسب، چالش بزرگی برای استفاده کنندگان اینترنت محسوب میشود. در این مقاله مدلی برای حراج الکترونیکی معرفی می شود که بر اساس عاملهای هوشمند طراحی شده است. استفاده از عامل هوشمند منجر به درک بهتر فرایندحراج، در حراجیهای واقعی می شود. عاملها با فروشندگان، خریداران و متصدیان حراج برای کمک به انها جهت بدست آوردن بهترین گزینه تعامل می کنند.