سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: اولین کنگره ملی مهندسی عمران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

عباس بابازاده – دانشجوی دکترای دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی شریف
هدایت ذکایی آشتیانی – استاد دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی شریف

چکیده:

در ادبیات تخصیص همگانی، در حالتی که تابع زمان سفر ثابت باشد، مسئله پیدا کردن جریان تعادلی برمبنای استراتژی، که روی شبکه‌ای بنام شبکه همگانی تعریف می‌شود، قابل تبدیل به یک مسئله بهینه سازی است و روشهای بسیار کارایی برای حل آن وجود دارند. ولی در حالت کلی، وقتیکه زمان سفر در کمانها تابعی از بردار جریان در شبکه است، این مسئله معادل با یک‏ سیستم تکمیلی غیرخطی برحسب جریان در مسیرهاست که حل آن بسیار مشکل است. هدف این مقاله، ارایه یک روش خطی‌سازی برای حل مسئله تخصیص همگانی با محدودیت ظرفیت ناوگان است. نتایج کاربرد این روش برای مسئله‌ای با ابعاد واقعی ارایه می‌شود.