سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: دهمین کنفرانس سالانه انجمن کامپیوتر ایران

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

ملیحه محمدی نسب – تهران خ حافظ دانشگاه صنعتی امیرکبیر
رضا صفابخش –

چکیده:

مساله تعقیب به عنوان زمینه ای برای بررسی بسیاری از روشهای یادگیری و همکاری به کاررفته است این مساله در شکلهای گوناگون واندازه های مختلفی بیان شده و همچنین روشهای متنوعی باری حل آن ارایه شده است روشی که دراین مقاله برای حل این مساله مطرح شده روش اشتراک سود است زمین بازی یک شش ضلعی منتظم است که بصورت خانه هایی مثلث شکل شبکه بندی شده است سه شکارچی و یک شکار بصورت تصادفی دراین زمین قرار میگیرند شکارچی ها قابلیت یادگیری و تکامل دارند ولی شکار تنها به صورت تصادفی حرکت می کند هدف شکارچی ها محاصره شکار از سه طرف است آنها در ابتدا هیچ دانشی درباره نحوه همکاری باهم ندارند و مستقل رفتار می کنند ولی بدون توافق و هماهنگی با هم نمی توانند به هدفشان برسند