سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی و هشتمین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

مسعود کلانتری – کارشناس ارشد مکاترونیک دانشگاه علم و صنعت دانشکده مکانیک
امیرحسین دوایی مرکزی – دانشیار دانشگاه علم و صنعت دانشکده مکانیک
محمد ریاحی – دانشیار

چکیده:

در این مقاله خرابی های آسانسورهای کشور بررسی و دسته بندی شده و علت مهمترین عامل بروز این عیبها مورد بررسی قرار گرفته است سپس با روش بررسی حالات خرابی و اثر آنها (FMEA) ، پرریسک ترین عیوب مشخص شده است برای رفع علت موجده مهمترین این عیبها مکانیزم اصلاحی در سیستمقفل ایمنی درب اسانسور طراحی، تحلیل و ساخت گردیده و مدار کنترلی جدیدی برای فرمان قفل درب آسانسور طراحی، و به صورت نرم افزاری شبیه سازی شده است درنهایت می توان پیش بینی کرد که در صورت اعمال دو مجموعه بالا، نرخ خرابی در آسانسور را تا ۷۹ درصد مقدار فعلی خود کاهش یابد.