سال انتشار: ۱۳۷۶

محل انتشار: پنجمین کنگره ملی خوردگی ایران

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

سعید ادیب نظری – استادیار دانشکده مکانیک – دانشگاه صنعتی شریف
محمود ذبیح پور – دانشجوی کارشناسی ارشد – دانشگاه صنعتی شریف

چکیده:

در این مقاله نمایی کلی از پدیده خستگی سایشی و تاثیر آن بر صحت سازه هواپیماهای در حال کهنه شدن ارایه می شود. ابتدا اجزای هواپیمای بال ثابت و بال چرخان که تحت سایش قرار دارند معرفی میگردند و سپس مکانیزم های آسیب مرور می شوند. نهایتا نقش پارامترهای متعددی که بروی خستگی سایشی موثرند بررسی میشود و درباره کاهنده هایی که کارایی آنها به اثبات رسیده است توضیحاتی ارایه می گردد.