سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: اولین سمینار ملی رنگهای ترافیکی، خط کشی و ایمنی راهها

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

مجتبی میرعابدینی – گروه رنگ و رزین پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران
سینا جمالی – گروه رنگ، دانشکده مهندسی پلیمر، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
شهلا پازکی فرد – گروه رنگ و رزین پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران

چکیده:

به دلیل افزایش تعداد وسایل نقلیه وافزایش میزان تردد از شبکه راههای کشور، بتدریج استفاده از رنگ گرم در خط کشی های روسازی راهها رو بهافزایش می باشد، زیرا در جاده های پر تردد، خط کشی های انجام شده با بهترین رنگ های سرد هم حداکثر سه ماه دوام بیشتر نخواهد داشت. رنگ گرم در مقایسه با رنگ سرد، در مقابل عوامل محیطی از قبیل حجم ترافیک، زبری سطح روسازی و فرسایش محیطی، از دوام بیشتروعمر سرویس دهی طولانی تری برخوردار است. در این مقاله به معرفی انواع، ترکیبات و ملاحظات ضروری در هنگام اجرای رنگ گرم پرداخته می شود.