سال انتشار: ۱۳۸۲

محل انتشار: چهارمین همایش مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

علی لعلی – مدیریت شرکت خدمات فنی و مهندسی ایستا افزار تجارت

چکیده:

خلاقیت (CREATIVITY) عبارت است از توانایی تلفیق ایده ها به شیوه ای منحصر به فرد برای برقراری ارتباط غیر معمول بین ایده های مختلف.
نوآوری (INNOVATION) فرایند به کار بردن یک ایده خلاق و تبدیل آن به یک محصول، خدمت یا شیوه مفید می باشد.
همه سازمان ها و شرکت ها برای بقا نیازمند اندیشه های نو و نظرات بدیع و تازه اند. افکار و نظرات جدید همچون روحی در کالبد سازمان دمیده می شود و آن را از نیستی و فنا نجات می دهد. درعصر ما برای بقا و پیشرفت و حتی حفظ وضع موجود باید جریان نوجوئی و نوآوری را در سازمان تداوم بخشید تا از رکورد و نابودی آن جلوگیری شود برای آنکه بتوان در دنیایمتلاطم و متغیر امروز به حیات ادامه داد باید به نوآوری و خلاقیت روی آورد و در ضمن شناخت تغییرات و تحولات محیط برای رویارویی با آنها پاسخ های بدیع و تازه تدارک دید و همراه تاثیرپذیری از این تحولات بر آنها تاثیر نهاد و به آنها شکل دلخواهداد.