سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: یازدهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی عمران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

سودابه براهویی – دانشگاه سیستان و بلوچستان دانشجویی کارشناسی عمران
بهاره وکیلی – دانشکده مهندسی شهید نیکبخت دانشگاه س و ب
افسانه براهویی – فارغ التحصیل دانشگاه سیستان و بلوچستان

چکیده:

آسیب دیدگی و تجزیه ساختارهای بتنی تحت تاثیر سیالات خورنده ،گازهای مرطوب و غیره به عنوان خوردگی بتن شناخته شده است . خوردگی بتن یک فرایند شیمیایی و گاهی فیزیکی –شیمیایی است . در حالی که فرایندخوردگی بتن مسلح ، صرفاً الکترو شیمیایی است . بسیاری از اسکله های دریایی ، تسهیلات بارانداز و سکوهای نفتی در خلیج فارس که با بتن ساخته شده اند در معرض محیط دریایی قرار گرفته و در نتیجه خورده می شوند . در این مقاله سعی بر این است که با استفاده از آب دریای مصنوعی جایگزین محیط خلیج فارس ، زمان مورد نیاز برای نفوذ یون های خورنده همانند کلر و اکسیژن به درون بتن اندازه گیری شود . همچنین تأثیر ضخامت پوشش بتنی بر سرعت خوردگی آرماتور نیز مورد مطالعه قرار گرفته است(M. Pakshir _1999)