مقاله درآمدي بر الگوي مديريتي امام علي (ع) از منظر مولفه هاي سرمايه اجتماعي که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاييز و زمستان ۱۳۸۸ در انديشه مديريت راهبردي (انديشه مديريت) از صفحه ۱۰۱ تا ۱۲۸ منتشر شده است.
نام: درآمدي بر الگوي مديريتي امام علي (ع) از منظر مولفه هاي سرمايه اجتماعي
این مقاله دارای ۲۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله سرمايه اجتماعي
مقاله ارزش
مقاله مديريت ارزش
مقاله سرمايه ديني
مقاله سرمايه ارزشي

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: اعتصامي منصور
جناب آقای / سرکار خانم: فاضلي كبريا حامد

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
امروزه در کنار انواع مختلف سرمايه، مانند سرمايه انساني، مالي و اقتصادي، سرمايه ديگري با عنوان سرمايه اجتماعي مورد بهره برداري قرار گرفته است. اين مفهوم به پيوندها و ارتباطات ميان اعضاي يک شبکه به عنوان منبع باارزش اشاره دارد که با خلق هنجارها و اعتماد متقابل، موجب تحقق اهداف اعضا مي شود. با توجه به اهميت و جايگاه سرمايه اجتماعي در مديريت سازمان ها به تبيين اين بحث از ديدگاه الهي اميرالمومنين علي (ع) به عنوان مديري مدبر و کارآمد در تشکيل حکومت اسلامي پرداخته مي شود. مقاله حاضر مبتني بر مطالعات کتابخانه اي و اسنادي انجام پذيرفته است. عناوين مباحث اين نوشتار به شرح زير است:
ابتدا سرمايه اجتماعي، سپس به ترتيب و به اختصار مديريت ارزش، مديريت در نگاه اميرالمومنين علي (ع) و الگوي مديريت علوي بر مبناي سرمايه اجتماعي محبت و معرفت و در نهايت، سرمايه ديني و مولفه هايي از سرمايه اجتماعي در مديريت امام علي (ع) بررسي مي شود.