سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: ششمین همایش سراسری علوم پایه

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

بهرام عاقلی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر- عضو هیات علمی
حسن ساداتی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر-عضو باشگاه پژوهشگران جوان قائمشهر
نرگس محسنی تنکابنی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر
مجید مهدی زاده آلاشتی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر

چکیده:

علم ریاضی موضوعی است که جهت یادگیری و انتقال مفاهیم آن، باید هم به صورت فکری و هم دستی زمینه آن را برای یاد گیرنده فراهم کرد. حال برای دستیابی به این هدف نیاز به آموزش ریاضی همراه با تجربه می باشیم. آموزش ریاضی که یک هنر خلاق و یادگیری آن یک علم است تصور و تفکر در تدریس و دادن دستورات چارچوبی است که یک معلم باید در جهت این آموزش بر آن واقف باشد. جهت تحقق این امر معلم باید اهداف جزیی منتج از اهداف کلی درس ریاضی را با توجه به اهداف رفتاری تبدیل کند یعنی در رفتار و کردار یادگیرنده قابل محاسبه و مشاهده و ارزیابی باشد. در این مقاله مطالبی پیرامون یادگیری و آموزش ریاضی برای تحقق اهداف بیان شده که در نهایت پرورش پژوهشگران علم ریاضی باشد می پردازیم.