سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیک و تجارت جهانی

تعداد صفحات: ۲۰

نویسنده(ها):

رضا فضلعلی – کارشناس مسئول اداره کل لجستیک
هادی خسروانی فراهانی – رئیس کل لجستیک

چکیده:

تجارت الکترونیک گامی نو و تجربه نشده برای عرصه ظهور در تامین و توزیع کالا وخدمات می باشد EDI روشی است برای تبادل اطلاعاتتجاری متداول با قالبی مشخص از یک رایانه دیگر، در ۲۶ اکتبر ۱۹۹۳ بیل کلینتون رئیس جمهور امریکا با امضای یک دستور العمل دولت فدرال را برای اولین بار درجهان موظف کرد که در کمترین زمان ممکن تجارت الکترونیک را در ۴ شکل عملی درآورد، در ادامه در مورد سیاست تجارت الکترونیک در اتحادیه اروپایی، کشورهای آسه آن، امیر نشین دبی، ایران، توضیحات ارائه شده است و سپس انواع تجارت الکترونیک و نحوه نصب سایت و پرداخت هزینه خرید و طارحخی ساخت وسفارش گذاری ارائه شده است و در خاتمه نتیجه گیری این موضوع که تغییر تحول در جامعه نیازمند تحول و دگرگونی است در نهایت آموزش عمومی اینترنت و همگانی کردن آن باعث کاهش هزینه می گردد.