سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی کارآفرینی، خلاقیت و سازمانهای آینده

تعداد صفحات: ۲۳

نویسنده(ها):

خالد ولایتی – کارشناس ارشد کتابداری و اطلاع رسانی
نورالدین محمودی –

چکیده:

هدف از تحقیق حاضر دور کاری به عنوان رویکردی نوین برای کارآفرینی در سازمان های آینده است. با گذار از دوره صنعتی به انقلاب اطلاعاتی، ماهیت بسیاری از مشاغل تغییر کرده است. بسیاری از آینده نگران از جمله آلوین تافلر با مطرح کردن کلبه الکترونیکی پیش بینی کردند، که دور کاری شکل غالب کار در آینده خواهد بود. دور کاری یا کار انعطاف پذیر به هر گونه غالب کاری که دور از مکان سنتی (اداره یا کارخانه) در هر زمان و مکان (خانه، و …) با استفاده از فناوری های اطلاعات و ارتباطات انجام می گیرد اطلاق می شود. در این پژوهش با روش توصیفی- تحلیلی به بررسی دور کاری به عنوان رویکردی نوین که افزایش کارآفرینی را در سازمان های مجازی برای افراد جامعه به دنبال دارد، پرداخته شده است. یافته ها نشان می دهند که مزایای دور کاری برای سازمان ها، افراد، جامعه و محیط فراوان است و بسیاری از شرکت ها و سازمان های بزرگ دنیا از آن بهره می گیرند در نتیجه دور کاری در افزایش کارآفرینی با توجه به مزایای آن می تواند در سازمان های آینده مورد توجه باشد.