سال انتشار: ۱۳۸۱

محل انتشار: چهارمین همایش ملی صنایع دریایی ایران

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

علی اکبر سعیدی کیا –

چکیده:

دنیای پر تحول اقتصاد نیاز به شریان های مبادله کالا دارد. از قدیمی ترین آنها حمل و نقل دریایی است با گسترش تکنولوژی اطلاعات و به هم پیوستگی اقتصاد جهانی شرکت های مختلف در حوزه فعالیت های دریایی اعم از ناوگان های حمل و نقل، خدمات مهندسی و تعمیرات، شرکت های تولید کننده بنادر و غیره نیز دچار تحولات زیادی شده اند که نظریه های مدیریت نوین دریایی را در یک نگر جامعو سیستمیک مطرح نموده است. این مقاله سعی دارد تا جنبه های از این مدیریت و موضوعات مرتبط را مطرح نماید.