سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: اولین همایش سوخت جایگزین (CNG) و خودروهای گازسوز

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

فرشید خرم فر – کارشناس ارشد مکانیک
امیرهوشنگ قدیمی ماهانی – کارشناس ارشد مکانیک
سعید جهانبخش رفیعی – کارشناس ارشد مکانیک

چکیده:

با تبدیل خودروهای بنزین سوز به دوگازسوز (بنزین – گاز طبیعی فشرده) دو هدف عمده را شرکت طراح و سازنده باید در نظر داشته باشد: اولاً کاهش توان حالت گازسوز نسبت به بنزین سوز حداقل باشد، ثانیاً کمترین میزان پخش آلاینده ها در محیط زیست را موجب شود. عمده این تغییرات در رگولاتور و میکسر در سیستم های میکسری و در خودروهای که گاز بصورت تزریق وارد موتور می شود . انژکتور و نگاشت کالبراسیون مناسب می باشد. در این مقاله تاثیرات قطر دهانه میکسر بر الایندگی خودروهای مختلف و افت توان خودرودر حالت دوگانه سوز نسبت به حالت بنزین سوز بدون میکسر بررسی شده است و استفاده از سیستم جبران کننده هوار ورودی به موتور جهت جبران سطحی مقطع پوشیده شده توسط میکسر پیشنهاد می شود.