سال انتشار: ۱۳۷۱

محل انتشار: دومین کنفرانس سراسری شبکه های توزیع نیروی برق

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

کارولوکس – دانشکده فنی دانشگاه تهران
جلیل کمالی – مهندسین مشاور مترا وزارت راه

چکیده:

در این مقاله یک محاسبه اجمالی از میزان سرمایه گذاری اولیه براقی کردن خط تهران-مشهد صورت گرفته و هزینه های جاری دو نوع راه آهن دیزلی و الکتریکی مقایسه گردیده اند. محاسبات این مقاله بر مبنای مجموعه ای از فرضیات استوار بوده و بجای یک برآورد کاملا دقیق از یک روش ساده برای اثبات سودمندی راه آهن برقی استفاده می کند. نکته مهم این که روش ارائه شده در این مقاله به سایر خطوط شبکه راه آهن ایران نیز قابل اعمال است.