سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت و برنامه ریزی انرژی

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

یاسر محمدیان روشن –
عباس ولی زاده –
علی کریم پور –
مصطفی رجبی مشهدی –

چکیده:

در این مقاله با توجه به محدودیتهای موجود در کشور، روشی برای راه اندازی بازار خرده فروشی برق پیشنهاد شده است. دراین روش که شرکتهای توزیع نقش خرده فروش برق را ایفا میکنند، حداقل تغییرات ساختاری در راستای رسیدن به اهداف ایجاد بازار خرده فروشی بکار رفته است. در این ساحتار شرکت برق منطقه ای به نیابت از شرکتهای توزیع از بازار عمده فروشی برق را خریداری نموده و با شرایطی خاص به شرکتهای توزیع واگذار می کند. مدل پیشنهادی مبتنی بر هزینه های شرکتهای توزیع است و پیش بینی می شود اعمال آن کاهش تلفات، کاهش خاموشی های بدون برنامه و جابجایی بار را به دنبال داشته باشد.