سال انتشار: ۱۳۹۳
محل انتشار: اولین کنفرانس ملی جغرافیا، گردشگری، منابع طبیعی و توسعه پایدار
تعداد صفحات: ۱۳
نویسنده(ها):
بهنام رضاقلی زاده – کارشناس ارشد مدیریت رسانه و پژوهشگر صداو سیما

چکیده:
رسانه ها در همه اشکال خود، نقش برجسته ای را در بازنمایی ها و ترسیم مناطق و مقصدهای گردشگری ایفا می کنند. تصورات مطلوب یا نامطلوب مردم در خصوص یک مکان یا کشور خاص را می توان از طریق اشکال فرهنگ عامه در رسانه ها مثل فیلم ها، سریال های تلویزیون و ترکیبات ادبی آن کشور شکل داد و این امر نقش مهمی را بر فرایند تصمیم گیری در خصوص مقصد و نحوه گذران تعطیلات ایفا می کند. هدف این مقاله، بیان اهمیت بازنمایی های رسانه ای در تصویرسازی از یک مکان یا مقصد گردشگری بوده و این نوشتار نمونه هایی از نوع رسانه هایی را که در تصویرسازی از مکان دارای کارکردهای مثبت و منفی هستند، مورد مطالعه و کنکاش قرار می دهد.