سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

محمد علی ذکی – استادیار جامعه شناسی دانشگاه امام حسین (ع)

چکیده:

بازاریابی در صنعت گردشگری به مفهوم پیش بینی نمودن نیازها و خواسته های متغییر گردشگران است . بازاریابی گردشگری یک روند مدیریتی شامل پیش بینی نیازها و جلب رضایت گردشگران فعلی و آتی است به طوری که اساسا شرکتهای مسافرتی و عرضه کننده گان را در رقابت با یکدیگر قرار داده است . در برنامه ریزی گردشگری مشتری محور بودن به معنی درک نیازها خواسته ها و ادراکات گردشگران است . موفقیت یک مقصد مستلزم آگاهی از توانمندیهای بالقوه گردشگران خدمات مورد نیاز آنها در سفر و همین طور اطلاع از همه انتظاراتی است که مایل اند در طول سفر خود به آن دست یابند .