سال انتشار: ۱۳۸۲

محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مهندسی عمران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

حبیب ا… نصیری – استادیار، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی شریف
مازیار مشفق مجرد – کارشناس ارشد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی شریف

چکیده:

شاخص خطر یکی از ابزارهای مدیریت ایمنی شبکه است که روابط آن برای شناسایی و رتب هبندی اجزای خط رزای شبکه و در برخی موارد تعیین نواقص ایمنی راه ها به کار می رود. در این مقاله پس از بحث در مورد مفاهیم پایه ای وتاریخچ های از تکامل روابط مربوط به آن ارائه م یشود. سپس مراحل دستیابی به یک رابطه جدید « شاخص خطر » اهمیت تشریح خواهد شد. ویژگی عمدة عوامل و اوزان عددی به کار رفته در این رابطه هماهنگی و « شاخص خطر » برای تعیین سازگاری آنها با شبکه ترافیکی ایران است که براساس نظر خواهی از متخصصین ترافیکی و با استفاده از رو شهای به دست آمده اند. رابطة حاصل در دو بخش و با توجه به دوازده عامل مؤثر در تصادفات تنظیم « تصمی مگیری چند معیاره »گشته است