سال انتشار: ۱۳۸۲

محل انتشار: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیران کیفیت

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

داود ادائی – کارشناس مهندسی صنایع از شرکت مشاورین کیفیت پرداز

چکیده:

در حال حاضر در سطح شرکت ها فرآیند های مهمی هستند که هر چند جزو فرآیندهای اصلی سیستم مدیریت کیفیت بوده و بدلیل ماهیت عملکردیشان زمینه مساعد برای پایش و اندازه گیری مد نظر استاندارد را همراه خود دارند.لیکن کاملا“ مورد شناسایی و در نتیجه مورد ارزیابی قرار نگرفته اند. در این تحقیق ضمن تعریف پایش و اندازه گیری فرایندها و مزایای آن با معرفی جایگاه اندازه گیری فرآیند در استاندارد ISO 9001-2000 ،به روشهایی برای پایش و اندازه گیری فرآیندها اشاره می گردد.