سال انتشار: ۱۳۷۹

محل انتشار: اولین همایش کیفیت و بهره وری در صنعت برق

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

محمدنقی شهیدی –

چکیده:

توجه به کنترل کیفیت به دلایل متعدد یکی از عوامل موفقیت هر واحد تولیدی در بازار رقابت می باشد که بعضی از آنها عبارتند از: بالا بردن اعتبار و اعتماد به شرکت، کاهش ضایعات و هزینه تولید، گسترش بازار یا سهم بازار، استفاده بهینه از عوامل تولید، کسب مزیت رقابتی، توسل به تکنولوژیهای پیشرفته تر … نکته قابل توجه آنکه کنترل کیفیت بهر حال هزینه هایی را بر تولید تحمیل می کند و لذا هزینه تولید را بالا می برد.