سال انتشار: ۱۳۸۲

محل انتشار: اولین همایش اشتغال و نظام آموزش عالی کشور

تعداد صفحات: ۱

نویسنده(ها):

محمد عزیزی – کارشناس ارشد مدیریت آموزشی

چکیده:

وجود کارآفرین در اقتصاد دانش مدار امروزی ضروری حیاتی است و بارها توسط صاحب نظرانمختلف این ضرورت تصدیق شده است. به همین سبب آموزش کارآفرینی به شکلهای مختلف و در سطوح تحصیلی گسترده ای افزایش یافته است. سیستم آموزشی در این روش باید با توجه به نیازهای جاری جامعه پاسخ دهد.
بنابراین سوالی که در اینجا پیش می اید آن است که آیا کارآفرینی را می توان تدریسنمود؟ روشهای تدریس آن با توجه به ویژگی های کار آفرینان چگونه باید باشد؟ اهداف و محتوای درسی و مطالبی که در این دوره ها ارائه می شود چه باید باشند؟ مخاطبین این دوره ها چه کسانی می توانند باشند؟ و علاوه بر آن در چه سطوح تحصیلی می توان کارآفرینی را آموزش داد؟ و مهمترین از همه کارافرینی را چه کسی باید و می تواند تدریس کند؟
در این مقاله سعی می شود ضمن اشاره به ضرورت و اهمیت موضوع و ارائه تعاریفی از آموزش کارآفرینی و تاریخچه آن، به سوالات فوق نیز جواب داده و به دو نوع از مدل آموزش کارآفرینی دانشگاه – گستر (مدل اشعه ای و مغناطیسی) که در دانشگاه های مریکا تدریس می شود نیز اشاره گردد.