سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: نهمین همایش حمل و نقل ریلی

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

امیر واصبی – گروه کنترل کیفیت ناوگان – مدیریت مهندسی و پژوهش شرکت قطارهای مسافری رج
غلامحسین میرچی – گروه کنترل کیفیت ناوگان – مدیریت مهندسی و پژوهش شرکت قطارهای مسافری رج
محمد صالحی – گروه کنترل کیفیت ناوگان – مدیریت مهندسی و پژوهش شرکت قطارهای مسافری رج

چکیده:

امروزه اطلاع از حالت شارژ باتری در واگنها و لوکوموتیوها مدرن امری ضروری است . حالت شارژ باتری به عنوان یکی از ورودی های مهمِ سیستم کنترلی در این سیستمها به حساب می آید بنابراین تخمین و محاسبه دقیق آن باعث بهبود عمل کرد سیستم و استفاده بهینه از منابع انرژی موجود می گردد. در این مقاله مروری، مدل ها و روش هایی که برای تخمین حالت شارژ باتری در سیستمهای محرک ریلی در مقالات و مراجع استفاده شد هاند را به اجمال بررسی و تحلیل کرده و مزایا و معایب هر کدام را ارائه خواهیم داد.