سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: دومین کنفرانس لجستیک و زنجیره تامین

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

متین باقرپور – دانشجوی دکترای مهندسی صنایع

چکیده:

در این مقاله به بحث راجع به تأثیر توانایی زنجیره تأمین خودرو در تبادل اطلاعات و کالاها م یپردازیم و ساختار سنتی عرضه را باe_SC که اطلاعات را روی اینترنت به مشارکت می گذارد، مقایسه م ینماییم. صنعت خودرو با توسعهاینترنت با تغییرات وسیعی مواجه گشته است. زمانی که فورد، جنرال موتورز، دایملر _ کرایسلر، رنو و نیسان خبر از بازار مشترک الکترونیکی برای محصولات خود دادند، زنگ شروع دوره جدیدی از مدیریت زنجیره تأمین در صنعت خودرو به صدا درآمد. خودروسازان و تأمین کنندگان مدعی هستند که پذیرش اینترنت منافع قابل توجهی در زمان تحویل، بهر هوری و هزینه خواهد داشت. استفاده از اینترنت به کاهش هزینه در زمین ههای مختلف منجر م یشود. در این مقاله دو سناریو زنجیره تأمین سنتی خودرو و زنجیره تأمین الکترونیکی خودرو برای مقایسه درنظر گرفته خواهد شد و فاکتورهای مؤثر بر کاهش هزینه : نزدیکی فیزیکی، مقدار موجودی، خدمات مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.