سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: سومین کنفرانس ملی مهندسی صنایع

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

کورش زیارتی – رئیس و استادیار بخش مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه شیراز
غزال افروزی میلانی – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علوم و فنون مازندران

چکیده:

با توجه به مساله جهانی شدن و پیشرفت سریع فن آوری ارتباطات و اطلاعات در دنیا نظام و قوانین کلاسیک سازمانها و شرکتهاکاملاً دگرگون شده و یا خواهدشد. امروزه شاهد از بین رفتن شرکتهای بسیار مهمی در سطح جهانهستیم که بر اثر عدم تطبیق خود با شرایط جدید، مجبور به ورشکستگی و یا ادغام و نهایتا حل شدن در شرکتهای پویاتر هستند.در سالهای آینده تنها شرکتهایی می توانند در عرصه رقابت باقی بمانند که خود را با ماهیت شبکه ای و جهانی شدن وفق دهند. در این مقاله پس از بررسی سازمانهای مجازی و معرفی پایگاه مجازی، واسطه شبکه و شرکت مجازی به عنوان سه جزء اصلی یک سازمان مجازی، توجه اصلی به مساله اندازه گیری درجه مجازیت معطوف شده است.نوآوری این مقاله بررسی درجه مجازیت یک سازمان برای اولین بار در سطح کشور میباشد و اندازه گیری درجه مجازیت ۲۰ شرکت از صنعت پتروشیمی هب عنوان یکی از مهمترین و پویاترین صنایع در حال حاضر کشور صورت گرفته است.