سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: چهارمین همایش ایمنی هوانوردی

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

احد باباپور – اداره کل فرودگاههای استان آذربایجان غربی، اداره عملیات
رضا آذردرخش – سازمان هواپیمایی کشوری، معاونت استاندارد پرواز

چکیده:

هدف اف ای ای ۱ پیاده سازی ناوبری و فرود دقیق براساس جی پی اس برای هواپیمایی کشوری ( غیرنظامی ) است .سامانة ۲ WAAS تحت نظارت اف ای ای به منظور استفاده در مسیرهای هوایی، ترمینال های پروازی و اپروچ به فرودگاه در کت ۳ ۱ طراحی شده است . در حالی که سامانة ۴ LAAS برای اپروچ دقیق در دید کم و فرود تا کت ۳ توسعه یافته است . به منظور اتکاپذیری در سامانه های WAAS و LAAS ، سامانه های افزایش دهندة دقت دیگری نیز در حال توسعه اند . از سوی دیگر، نظام ماهواره ای اتحادیة اروپا، گالیلو، از سامانة اگنوس جهت افزایش دقت جی پی اس استفاده می کند .