سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: پنجمین همایش مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

جمال صبری –

چکیده:

ارتباطات در بنگاه های اقتصادی یک ضرورت اساسی مابین شرکای تجاری مرتبطمی باشد. لزوم رشد و توسعه کار در زمانی محدود، عملیات پیچیده لجستیک در طول زنجیرهتامین، تولید محصولات جدید ، خرید و فروش گسترده ونظایراینها بایستی در کوتاهترین زمان ممکن مدیریت شوند. مدیریت فعالیت های مهندسی، پشتیبانی ، ساخت و تولید، بازاریابی و فروش نیازمند اطلاعات دقیق و بروز از هر یک از این فرایندها می باشد. در نتیجه اشتراک اطلاعات و همکاری نزدیک این سازمان ها برای موفقیت ضروری است.
از استراتژی های متداول در بنگاه های تجاری بخصوص در بخش صنعت واگذاری هرچه بیشتر فرایندها به پیمانکاران متخصص و کم هزینه بیرونی است. تمام اینها برای آنست که در این بازار بشدترقابتی بتوانند سودآوری کسب و کار خود را حفظ نمایند.
اجرای اهداف فوق نیازمند یک شبکه الکترونیکی گسترده جهت برقراری ارتباطات بین کلیه عوامل و شرکای تجاری در تمامی سطوح می باشد. با این شبکه باید بتوان به تبادل اطلاعات تجاری، جاری ساختن روال ها و فرم های کاری، اشتراک گذاری پروژه ها و همچنین ارسال و دریافت نامه های الکترونیکی پرداخته و از امکانات جانبی آن مانند برگزاری ویدیو کنفرانس و تلفن های اینترنتی نیز برخوردار شد. شاید انعطاف پذیری سازمان ها در استفاده از روش ها وایده های آتی متکی بر فن آوری از مهمترین دستاوردهای پیوستن به این شیکه پیشرفته باشد.