سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی فناوری اطلاعات و دانش

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

مجتبی امیری – دانشجوی کارشناسی ارشد معماری کامپیوتر، دانشکده مهندسی کامپیوتر و فن
سعادت پورمظفری – عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دانشگاه صنع
کوروش منوچهری کلانتری – دانشجوی کارشناسی ارشد معماری کامپیوتر، دانشکده مهندسی کامپیوتر و فن

چکیده:

کنترل فرایندپرواز برای یک هواپیما از حساسیت زیادی برخوردار است و هرگونه اشکالی ممکن است باعث بروز خطائی جبران ناپذیر گردددرحالت معمول یک سیستم با قابلیت اطمینان بالا همراه با فیدبک انسانی برای جلوگیری از بروز چنین خطاهائی و یا اصلاح انها در یک هواپیمامورد استفاده قرار می گیرد. در حالتی که نمی تواناز یک فیدبک انسانی برای کل فرایند استفاده کرد (مثلا یک هواپیمای مدل برای مقاصد نظامی یا تحقیقاتی). سیستم کنترل می بایست ازحداکثر قابلیت اطمینان برخوردار باشد. در این مقاله چنین سیستمی با استفاده از تکنیکها و مفاهیم سیستمهای دارای قابلیت تحمل پذیری خطا بصورت سطح بالا پیاده سازی و شبیه سازی شده است. پیاده سازی سیستم مذبور بااستفاده ازمدل مارکوف و System C انجام پذیرفته و نتایج شبیه سازی های ارائه شده نشان میدهد که قابلیت اطمینان سیستم تا سطح قابل قبولی افزایش یافته است.