سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: هفتمین همایش حمل و نقل ریلی

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

تبسم دیانت – کارشناس مهندسی راه آهن,شرکت ایریتک
امین اوحدی اصفهانی – استادیار دانشکده مهندسی راه آهن,دانشگاه علم و صنعت ایران

چکیده:

در این مقاله ضمن اشاره به وی ژگی ها و انواع تراورسهای ک امپوزیتی , دو نوع تراورس بتونی و ک امپوزیتی در شرایط دو بعدی و استاتیکی توسط نرم افزار analysis شبیه سازی گردید . نتایج حاصله حاکی از آن است که استفاده از تراورسهای ک امپوزیتی که فوق العاده جاذب ارتعاش هستند می تواند در پلها و خطوط با ارنعاش زیاد مورد استفاده قرار گیرد .در واقع خصوصیت بارز این تراورسها وزن کم و ارتعاش پذیری بالا می باشد