سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس سالانه دانشجویی مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۲

نویسنده(ها):

محسن صمدانی – دانشجوی کارشناسی مهندسی میکانیک ، دانشگاه صنعتی اصفهان

چکیده:

یکی از شناخته شده ترین و پرکاربردترین هندسه های فرمان بکار رفته در خودروها هندسه آکرمن است. در خودروها معمولا از آکرمن صددرصد استفاده نمی شود و برای بدست آوردن هندسه ایده آل بایستی با تغییر پارامترهای مختلف ، مقادیر متفاوت آکرمن را بوسیله نرم افزار و یا بصورت عملی مورد آزمایش قرار داد. در یک مکانیز فرمان، ابعاد و اندازه های اهرم بندی فرمان، بر هندسه آکرمن تاثیر گذارند و می توان با تغییر این ابعاد به مقادیر مختلف آکرمن دست یافت . بررسی های انجام شده بر روی یک سیستم فرمان بازوی پیت من نشان داد، طول و عرض بازوی پیت من و همچنین زاویه شغالدست ها تاثیر زیادی بر هندسه فرمان دارند اما طول شغالدست ها تاثیر چندانی بر آن ندارد.