سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: چهاردهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

سیدمصطفی حسینعلی پور – دانشگاه علم وصنعت ایران، آزمایشگاه تحقیقاتی دینامیک سیالات محاسبات
حسین منصوری – دانشگاه علم وصنعت ایران، آزمایشگاه تحقیقاتی دینامیک سیالات محاسبات

چکیده:

چرخ های رطوبت زدا در مواقعی استفاده می شوند که بار نهان، درصد زیادی از بار سرمایش را در سیستم های تهویه مطبوع تشکیل می دهد. عملکرد انتقال حرارت و جرم جاذب و هوای عبوری از این چرخ ها را می توان بصورت ریاضی مدل کرد. در این مقاله سرعت هوا ثابت فرض شده و مادة جاذب بصورت دو بعدی مدل شده است. گسسته سازی این معادلات با روش CVFEM انجام شده است. با حل عددی این معادلات به صورت ضمنی، نمودارهای عملکرد این چرخها در شرایط مختلف کاری و عمق چرخ مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.