سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: چهارمین همایش موتورهای درونسوز

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

محسن اصفهانیان – دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی اصفهان
احمد خانی پور – دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
میثم امیری – موسسه عالی پژوهشی خودرو، سوخت و محیط زیست، دانشگاه تهران
فربد زاوه – شرکت ایران خودرو دیزل، دفتر طرح خودرو وزارت صنایع

چکیده:

[دو صفحه از مقاله در نسخه منتشر شده توسط دبیرخانه چاپ نشده است]
محدودیت ذخایر نفتی دنیا و نقش بارز خودروهای با سوخت فسیلی به عنوان یکی از منابع بزرگ آلودگی در شهرهای بزرگ از دلایل مهم برای استفاده بهینه از این سوخت ها می باشد. جهت رفع مشکلات مذکور خودروهای هیبرید الکترکی به عنوان یک گزینه مناسب جهت استفاده بهینه از سوخت و ایجاد آلودگی کمتر مطرح می باشند. در این بین حجم بالایی از آلاینده ها به وسیله اتوبوس های درون شهری تولید می شود که این امر باعث شده تا در این مقاله به بررسی شبیه سازی روش های مختلف هیبریدسازی آنها پرداخته شود، به همین دلیل اتوبوس O457 ایران خودرو که در اکثر شهرها به عنوان اتوبوس درون شهری استفاده می شود به عنوان نمونه انتخاب شده و ساختارهای گوناگون هیبرید الکتریکی در نرم افزار Advisor بر روی آن شبیه سازی می شود.