سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

بهاره ملکی – فارغ التحصیل دانشگاه کارلتون کانادا مسئول دفتر مدیریت استراتژی در شر

چکیده:

بسیاری از شرکت ها فکر می کنند انجام دوره های بازنگری کارتهای امتیازی به معنی اجرای استراتژی می باشد د رحالیکه شرکتهای موفق به جای تمرکز تنهابر کارت امتیازی، یک سطح سازمانیجدید به نام «دفتر مدیریت استراتژِی» را مدنظر قرار داده اند. پدیدار شدن این جایگاه جدید در سازمانها تا حدود زیادی فضای خالی بین تدوین و اجرای استراتژی را پر کرده است امروزه یکی از دارایی های رقابتی سازمان ها عملکرد بالای آنها می باشد این عملکرد از سطح بالای سازمان با خلق یک تیم رهبری مقتدر که قابلیت فهم سریع مزایای داشتن استراتژیهای مناسب را دارد آغاز می شود. برای رسیدن به این منظور این تیم شامل یک نقش جدید می باشد به نام مدیر دفتر استراتژی یا به اختصار CSO که در ادامه مقاله حاضر سعی داریم به نقشها، وظایف و مسئولیتها، همچنین مهارتها و قابلیتهای لازم برای ایفای این نقش بپردازیم. روند تحقیق به صورت مقایسه تطبیقی شرح وظایف مستند در برخی موسسات و سازمانها، با شرح وظایف پیشنهادی توسط نورتون و کاپلان و سپس پیشنهاد یک شرح وظایف بومی شده برای سازمانهای ایرانی می باشد.