سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

مهدی مهدیار – کارشناس ارشد مهندسی صنایع، شرکت ایزاایران، تهران، ایران
محسن اکبرپور شیرازی – استادیار دانشکده صنایع، دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی، تهران، ایران

چکیده:

شش سیگما، رویکردی هوشمندانه و مبتنی بر تحلیل های آماری است که ابزاری برای مدیریت فعالیت های کسب و کار سازمان می باشد. شش سیگما، رویکردی برای حل مسئله و بهبود مداوم در سازمان است و قابلیت بهبود بر مسائل راهبردی سازمان را ندارد. از این روش به دذشواری می توان برای بهبودهای اساسی در کسب و کار استفاده نمود در مقاله حاضر، از قابلیت های مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار(BPR) جهت از بین بردن این ضعف در رویکرد شش سیگما استفاده می شود. برای این منظور روش شش سیگما با رویکرد مهندسی مجدد(SSRA) پیشنهاد می شود که مبتنی بر رویکردهای مهندسی مجدد و شش سیگما است.