سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیران کیفیت

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

محمدباقر رستمی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع – دانشگاه تربیت مدرس
رضا برادران کاظم زاده – عضو هیات علمی بخش مهندسی صنایع دانشگاه تربیت مدرس

چکیده:

شش سیگما پدیده شگفت انگیزی است که در صنعت مورد اقب ال عمومی گسترده ای قرار گرفته است اما دارای شالوده نظری و مبنای تحقیقاتی خاصی به جز مطالعه کارهای عملی نیست . تحقیق علمی دقیق درباره این پدیده مستلزم فرمولاسیون و شناخت نظریات کارآمد در ارتباط با آن می باشد . این مقاله به درک و شناخت پدیده شش سیگما از منظر ن ظریه هدف می پردازد و برای تدوین مبنای تعریف و نقطه حرکت با معرفی مختصر روش شناسی شش سیگما آغاز می شود . سپس با بررسی نظریه هدف مبنایی برای پیشنهادات مربوط به ارتباط شش سیگما و نظریههدف ارائه می شود .