سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

سروناز چوبدار – گروه فناوری اطلاعات ، دانشکده فنی و مهندسی ، دانشگاه تربیت مدرس
بابک تیمورپور – گروه فناوری اطلاعات ، دانشکده فنی و مهندسی ، دانشگاه تربیت مدرس
محمد مهدی سپهری – گروه فناوری اطلاعات ، دانشکده فنی و مهندسی ، دانشگاه تربیت مدرس

چکیده:

بیمه نامه بدنه خودرو برای یک بازه زمانی اغلب یکساله صادر می شود و پس از طی دوره باطل می گردد پایان مدت بیمه نامه می تواند پایان عمر مشتری باشد در صورت سود آور بودن مشتری در بازه فوق از دست دادن وی زیان و در صورت زیان آور بودن ویسود خواهد بود شرکتهای بیمه با داشتن اطلاعات درباره مشتریان خود می توانند در حفظ آنها تصمیم بگیرند از سوی دیگر شناخت مشتری که احتمال خرید مجدد وی و یا به عبارت دیگر تمدید بیمه نامه بیشتر است می وتاند در هدف مند کردن تبلیغات و سیاست های حفظ مشتری میسر باشد از این رو در مقاله حاضر روشی برای شناخت مشتری بر اساس مشخصه های RFM ارائه می شود در روش ارائه شده احتمال خریدار بودن مشتری در سال آتی با استفادهع از ساخت مدل درخت تصمیم برآورد می گردد . مدل روی داده های مشتریان یک شرکت بیمه ایرانی آزمون شده و نتایج آن بیان می شود