سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

محمد مهدی سپهری – دانشیار بخش مهندسی صنایع دانشکده فنی مهندسی ، دانشگاه تربیت مدرس تهر
علی پیله وری سلماسی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع ، گروه مهندسی صنایع ، دانشکده فنی
عزیزاله جعفری – استادیار ، گروه مهندسی صنایع ، دانشکده فنی مهندسی ، دانشگاه علم و فره

چکیده:

ضرورت شناسائی الگوی بازار در سطوح مختلف عمده فروشی . خرده فروشی و مصرف کننده به منظور تعیین نحوه پخش . توزیع و فروش محصولات و یا خدمات سازمانها برای افزایش سود آوری و کاهش هزینه ها امروزه مورد توجه قرار گرفته است . در این مقاله با استفاده از یک روش تحقیق کیفی و بهره گیری از رویکرد داده کاوی به دنبال دستیابی به ساختاری می باشیم که با توجه به داده ها و اطلاعات گسترده و بعضا پیچیده ای که بازار از خصوصیات و عادات مشتریان نمایندگی های فروش و خود سازمان و یا بنگاه اقتصادی در اختیار ما قرار می دهد با کمک خوشه بندی بازار قادر به شناسائی الگوی بازار در سطح عمده فروشی در حوزه های مختلف باشیم