سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

برمک تابنده – کارشناس ارشد مدیریت صنعتی
کاوه غفوری – کارشناس ارشد مدیریت صنعتی

چکیده:

اقتصاد امروز مبتنی بر اطلاعات است کسب و کارها همواره در حال تغییر و تحولند.نتیجتا برای حفظ کارایی و اثر بخشی در یک محیط متغیر نیاز است که سازمان ها به صورت مستمر در حال نوآوری باشند تا از این طریق بتوانند ساختارها،فرآیند و فناوری خود را هموار منطبق با شرایط محیطی درآورند.در شرایط کنونی یک تحول همه جانبه در ساختارها، فرآیندها و فرهنگ های کاری با استفاده از رویکرد مهندسی مجدد فرآیند های کسب و کار(BPR) گزینه مناسبی است که شاید بتواند در حداقل زمان فاصله ها را با رقبا به کم ترین حد ممکن رسانده و کسب و کار را در راستای دست یابی به اهداف و چشم اندازهای خود یاری دهد. اما علی رغم رشد روز افزون و قابل ملاحضه مفهوم BPR، تمامی سازمان ها نتوانسته اند نتایج مورد انتظار را از اجرای پروژه های مهندسی مجدد فرآیند ها به دست آورند.همروچمپی در سال ۱۹۹۳،تخمین زده اند که حدود ۷۰% شرکت ها نتوانسته اند نتایج مهیج و چشم گیری از به کار گیری BPR کسب کنند.(۱۹۹۹،Almashari & zairi) .