سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: اولین همایش ملی توسعه فعالیتهای اقتصادی

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

روح الله جانبازی – دانشچوی کارشناسی ارشد، مدیریت اجرایی (MBA)، دانشگاه پیام نور
مینا احمدی – دانشچوی کارشناسی ارشد، مدیریت اجرایی (MBA)، دانشگاه پیام نور

چکیده:

حدود دو دهه است که توسعه خوشه ها و ضرورت خوشه سازی، این عنوان یک استراتژی نوین مورد توجه برنامه ریزان وسیاست گذاران کشورهای صنعتی و در حال توسعه می باشد. هر قدر نگاه به حل مسائل از سطح بین المللی، ملی و بخشی به سمت منطقه ای و محلی، مبتنی بر قابلیت های پویای سیستم هایس اجتماعی شکل یافته بر پایه فرآیندهای صبیعی پیش می رود . توجه به کسب و کار خرد در قالب شبکه ارتباطی قابل تعریف تحت عنوان توسعه خوشه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود. در این مقاله سعی شده ضرورت خوشه سازی شرکت های کوچک و متوسط (ُُُُSME) پرداخته شود.